Friday, November 19, 2010

mimpi

     ketika sampai hanya lah orang ramai yg aku nampak dalam kesedihan...lalu aku berlari menuju ke rumahnya dalam keadaan cemas... sampai sahaja didalam rumahnya trus aku mencari dia tp tidak jumpa...aku mencari orang tua nya dan bertanya kepada mereka apa yang terjadi.

    orang tua nya melihat muka ku dan berkata... sabar yer nak apa yg kami nak bgtahu harap kau bawa bersabar dan tenang kan fikiran...aku menjadi pelik dan perasaan gembira ingin berjumpa dia bertukar menjadi 1 perasaan yg tak tentu arah....aku menanyakan lagi pada orang tua nya ...mana si "dia" ...orang tua nya hanya mampu menangis dan menundukkan muka...

   mungkin ada sesuatu yg berlaku kepada nya.....oh tuhan...jgn lah kau bg aku dugaan yg besar pada aku....aku menanyakan lagi pada orang tua nya...lalu orang tuanya menyuruh aku mengikut ke suatu tempat ..aku bertanya....kemana kita hendak pergi.....org tua nya hanya senyap dan menundukkan kepala ....aku semakin berdebar....

    tibanya aku ditempat tersebut aku menjadi kaku..yang aku nampak hanya lah tanah perkuburan dan batu nisan...aku bertanyakan lagi nak buat apa kita disini....dan orang tua nya bercakap pada ....dia sudah tiada lagi , dia telah meninggalkan kita untuk selamanya.....bila aku mendengar apa yg org tuanya katakan aku hampir pitam ...tp aku gagah kan diri untuk terima kenyataan tersebut.....

   dalam hati ku berkata... ohhh tuhan mengapa kau rampas dia dari aku....aku amat menyayangi nya...kenapa kau buat aku mcm tuh....ini lah dugaan yg perlu aku hadapi...aku hanya mengikut orang tua nya untuk melihat kuburnya....darah aku berderau melihat kuburnya dan melihat jasadnya di dalam liang lahad... ohh tidak ...aku tidak percaya.....

     aku hanya mampu menangis melihatnya didalam keadaan berkapan .... tak ada apa yg dapat aku lakukan ..hanya mampu menangis mengenangkan dia di alam kubur .....tiba² aku d kejut kan dengan panggilan " mad dah 3.30 " ....aku menoleh kanan dan kiri tiada siapa yg panggil...tedengar lagi " mad dah 3.30"..tersentak aku dari tdo ku ...rupa² aku mimpi.... tp cukup mendebarkan kerana mimpi nih  melibatkan dia.... Ya Allah selamatkan lah dia dari malapetaka... aku amat sayang kan dia walaupun kami tiada apa-apa...

No comments:

Post a Comment